Skladá sa zo slov Content, čo znamená obsah. A zo slova marketing – z angličtiny prítomný priebehový čas od slova market, čo znamená obchod. Marketing teda znamená obchodovanie. Zahŕňa všetky činnosti, ktoré podporujú predaj.
Dnešný marketing však nie je ani zďaleka o nejakom ponúkaní a suchom vymenúvaní výhod produktu a prečo by ste si ho mali kúpiť. Ak to niekto ešte robí, znamená to, že vynechal školenie z moderného marketingu.
Ľudia sú presýtení až alergickí na slovo ponuka, ponúknuť. Pôsobí to na nich, ako keď im šplechnete vodu do tváre. Paradoxne radi nakupujú. Volá sa to aj nákupná turistika. Majú neskutočnú radosť z míňania a kúpia aj to, čo v skutočnosti nepotrebujú. Mnohokrát preto, aby si získali spoločenský status, alebo preto, že jednoducho neodolali. Alebo aby minuli voľný budget.
Možno ste sa v tom našli aj vy. Ľuďom totiž nedodáva pocit šťastia len cvičenie, ale aj nakupovanie.
Ako to ale využiť na to, aby kupovali aj u Vás?
Využite to, čo baví vašich zákazníkov. Napríklad, radi čítajú? Píšte pre nich články a šírte ich pomocou webu, blogu, sociálnych sietí, newsletterov.
Radi pozerajú videá? Natáčajte obsah, ktorý ich edukuje, alebo zabáva.
To, čo Vašich zákazníkov baví viac, zistíte, keď taký obsah začnete tvoriť. Analytické nástroje vám potom ukážu, čo má u vašich zákazníkov väčší úspech a čo ich teda viac zaujíma.
Edukáciou dosiahnete, že vaše publikum bude vzdelanejšie a bude sa viac rozumieť do toho, čo im chcete odovzdať. Iba edukovaní ľudia môžu robiť rozhodnutia, ktoré si vedia rozumovo zdôvodniť, či už pred samým sebou alebo pred manželkou. 🤔
Ak napríklad predávate tovar na cvičenie pre deti, tak poskytujte svojim potenciálnym zákazníkom edukačný obsah v oblasti cvičenia nôh, tela, psychomotorického vývinu, aké cvičenia pomôžu pri tom-ktorom probléme.
Ak tvoríte kurzy pre podnikateľov, tvorte obsah, ktorý zaujíma vašu cieľovú skupinu. Rozoberajte témy, ktoré rieši vaša cieľová skupina. Buďte prví, kto príde s riešením aktuálneho problému. Kto poskytne relevantné rady a podporu. Tak sa stanete top of mind v mysliach vašich budúcich zákazníkov.
Vaši zákazníci tak vďaka tomu budú presne vedieť, čo potrebujú a toho, koho oslovia ako prvého, budete s najvyššou pravdepodobnosťou vy.
Vidíte? Ani ste si neuvedomili a stali ste sa súčasťou content marketingu. Je to nenápadný ale účinný nástroj na prilákanie najvhodnejšej skupiny zákazníkov. V tom prípade sa predaj a ponuka mení na zážitok, ktorý vaši zákazníci budú chcieť absolvovať znova a znova ako nejaký výlet loďou, alebo výstup na Mont Blanc. Môžete sa vďaka content marketingu stať odborníkom na vašu oblasť práce, ktorého budú sami ľudia vyhľadávať.
Aké druhy content marketingu môžete využiť?
Copywriting– bude o tom článok
Emailmarketing– bude o tom článok
Sociálne siete – rôzne druhy príspevkov
Video
Infografika
Podcast
Kvíz
Webinár
Digitálny produkt – PDF, e- book
Kniha
Písanie blogových článkov
Vlastnú webovú stránku – bude o tom článok
Mnoho ďalších kreatívnych aktivít, vďaka ktorým si môžete vytvoriť originálne prepojenie s vaším produktom v mysli zákazníkov.
Keď to zhrnieme, content marketing je tvorba obsahu s pridanou hodnotou pre konzumenta.
Môžeme ho definovať takto:
„Content marketing je strategický marketingový prístup zameraný na vytváranie a distribúciu hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu s cieľom zaujať a udržať pozornosť vopred definovaného publika a v konečnom dôsledku podporiť nákupné aktivity zákazníkov.“
V konečnom dôsledku content marketing pomáha:
- Posilniť vzťah s cieľovým publikom a to najmä vo fáze SEE
- Zvýšiť konverzie
- Posilniť SEO webovej stránky
- Vytvárať postavenie odborníka v oblasti
- Umožňuje tvoriť obsah v akomkoľvek segmente
- Poskytovať inšpiráciu, poradenstvo pre zákazníkov
- Pomáha zákazníkom lepšie sa rozhodovať
- Pomáha priťahovať pozornosť
- Vytvorený obsah má dlhotrvajúci charakter a účinnosť
- Možnosť využívať priame smerovanie prostredníctvom CTA
- Privádzať zákazníkov na e-shop, alebo priviesť ho k akcii
- Vytvára dopyt
- Posilňuje lojalitu
Prepínajú reklamu v televízii? Stišujú rádio, keď idú reklamy? V tom prípade pomôžu iné, ľahšie prijímateľné distribučné kanály. Môžete využiť sociálne siete, UGC, content marketing vo forme blogov, newsletterov, videí na YouTube, alebo PR články v novinách a časopisoch, ktoré číta vaša cieľová skupina. Taktiež príprava obsahu z hľadiska SEO má nenahraditeľnú úlohu v budovaní viditeľnosti vo vyhľadávačoch ako je Google.
Viac o jednotlivých formách content marketingu budem písať v ďalších článkoch.
Aký je rozdiel medzi content marketingom a natívnou reklamou?
Obe sú podobné v tom, že pútajú pozornosť zakazníka menej nápadným spôsobom ako priama reklama a hodnotným obsahom.
Rozdiel je v tom, že content marketing využíva svoje platformy a teda je bez nutnosti vyšších nákladov na reklamu. Ponúka teda finančne výhodnú možnosť zviditeľnenia sa.
Natívna reklama využíva externé zdroje, ako napríklad médiá, ktoré sú spravidla platené.
Viac sa dočítate v nasledujúcom článku=> Príklady natívnej reklamy
Aké formy obsahu máte radi vy? Ste typ, ktorý rád číta, relaxuje pri sociálnych sieťach alebo oboje v správnej miere? Napíšte mi svoj názor a ja si ho rada prečítam.
Napadá Vás niekto, komu by tieto informácie pomohli v jeho podnikaní?
Zdieľať obsah:
Som Silvia
Venujem sa content marketingu
Napíšte mi a spoločne posunieme Váš projekt na novú úroveň